WAT DOE IK
Verkoopmanagement
Als verkoopmanager coördineer, organiseer en realiseer ik het verkoopproces in al zijn facetten. Ik zoek, vind en bind klanten. En ik ben het aanspreekpunt voor alle partijen rondom het verkoopproces, denk aan ontwikkelaar, aannemer, makelaar, marketingbureau en gemeente.
– analyseer ik de markt om zo de wensen van de klant in kaart te brengen;
– adviseer ik over het te realiseren product;
– adviseer ik over het strategische marketing- en salesplan;
– stuur ik makelaars aan of bij;
– communiceer ik met de klant, bijvoorbeeld via social media, en organiseer ik klantbijeenkomsten, open huizen of verkoopmanifestaties.
Verkoopadvies
Heeft u zelf voldoende middelen in huis om het verkoopproces aan te sturen en te begeleiden, maar wilt u advies of zoekt u een sparringpartner? Ik ben op de hoogte van trends en ontwikkelingen in de woningmarkt en spar over het totale verkoopproces met alle betrokken partijen.
– adviseer ik over het te realiseren product;
– denk ik mee over de verkooporganisatie (het verkoopteam);
– geef ik mijn visie op het totale verkoopproces;
– adviseer ik over de optimale prijsstelling, de communicatiemiddelen, het klantproces en de klantcontactmomenten;
– geef ik inzicht in de “klantreis”.
Verkoopondersteuning
Op zoek naar iemand die een of meerdere onderdelen uit het verkooptraject oppakt? Ik doe dit graag.
– stel ik marktanalyses, productanalyses en verkoopstrategieën op;
– coördineer, organiseer en realiseer ik promotionele activiteiten (brochures, social media, modelwoningen, verkoopmanifestaties);
– adviseer ik over de optimale prijsstelling;
– stel ik (kopers)contractstukken op.
Kopersbegeleiding
Als kopersbegeleider / klantadviseur begeleid ik klanten tijdens hun “klantreis”: van het aankoopmoment tot de dag van de oplevering. Het geeft me iedere keer weer voldoening als ik voor klanten een meerwaarde kan zijn.
– denk ik tijdens de ontwikkeling mee over het product en aanvullende woonwensen;
– houd ik verkoopgesprekken;
– adviseer ik de klant over de mogelijkheden met betrekking tot de woning;
– inventariseer ik de woonwensen en denk mee in (standaard)oplossingen en inrichtingen;
– begeleid en faciliteer ik de klant om zo optimaal mogelijk keuzes te kunnen maken;
– communiceer ik met alle partijen binnen het realisatieteam (opdrachtgever, showrooms, aannemer, leveranciers) en ben hun eerste aanspreekpunt;
– begroot ik aanvullende woonwensen en toets deze wensen aan technische haalbaarheid;
– verwerk ik de wensen van de klant tot heldere instructies aan het projectteam.
Klantprocesmanagement
Tijdens de ontwikkeling is er veel oog voor het in verkoop brengen van een product. Daarentegen wordt er vaak weinig aandacht besteed aan het klantproces. Ik noem dit de “klantreis”. Dat is jammer, want goed ingerichte klantprocessen leveren immers meer op voor alle betrokken partijen. Met klantprocesmanagement wil ik organisaties laten zien dat een goed klantproces zowel een betere klantbeoordeling als een hogere omzet tot gevolg heeft. Graag informeer ik u vrijblijvend over de mogelijkheden.